May 13, 2012

En liten tur til nabo landet

Inge tiur leik for meg i år og dårlige resultater fra orrleik nettene tok mye av lysten fra meg.

The dinner is right under.

Bestemte brått å hive meg en tur med Kåre over grensen. Vi kom tilstedet hvor alt var svart. Doughousene  og noe av utstyrene kastet ut. Baksettene slått ned og vi fikk oss et par time å innhente energien.

The shadow of grey heron.

Jada lyset var på plass før vi visste om det. Når var det seint så ingen hensikt å stresse. Matbiten gikk fort inn. Kursen gikk vannet. Kamoteltene slått opp og alt rigget på plass.

Beteween the gap

Et par hegre var på langt avstand etter 3 timer stilhet. Først med 1,7 konverter så ble det for nært kun med 500mm. Fikk mange alright bilder før vannet steg.

Double lines

Kåre hadde sitt kamo litt lengre unna. Plutselig var han rett ved kamoen min. Det er flo sa han. Ingen fugl i nærheten. Vi benyttet sjansen til en matbit og kom oss på landet.

More shaking and playing with food.


Trodde ikke at floen var så ille at stativet, 1,4 og 1,7 konverter lå godt under vann da vi kom tilbake.
Heldigvis tok jeg med min D3s og 500mm eller kunne jeg ikke tenke meg. Merkelig nok men konvertene fungerte fortsatt.

Double dinner.

Det ble noe bilder så kankje det ble en tur senere for rådyr fotografering (hvor rykter sier det finnes mange av de også). Takk for en herlig tur Kåre.

The touchdown.

The dance.

Good bye for this time.

15 comments:

  1. Hegre er en fantastik fin fugl. Fine bildr du har fått, jeg holder en knapp på "touchdown".

    ReplyDelete
  2. Hadde nylig en meningsutveksling med en kollega som mente at hegra var en stygg fugl. Hallo??
    Etter min mening er den smellvakker!
    Her har du lagt ut misunnelsesverdige blinkskudd Duy.

    ReplyDelete
  3. Råstilige bilder av hegra. Den er nok den skyeste fuglen jeg vet.
    Så artig det var å høre hvordan du jobbet og hva du brukte av utstyr. Likte kjempegodt "touchdown". Den hadde alt, magisk og godt fanget inn.
    Kos deg med de flotte bildene fra turen.

    ReplyDelete
  4. Tross all dramatikk så fikk du mange flotte bilder av hegra, likte alle men de tre siste blir mine favoritter.

    Ottar

    ReplyDelete
  5. Flotte bilder av Hegra Duy, om jeg skal velge noen favoritter så må det bli #6 og 7. Flott tur.

    ReplyDelete
  6. Nydelige bilder av hegre Duy! Touchdown ble min favotitt her blant mange gode.

    Ps: plinger på neste gang jeg er ved Østensjøvannet :)

    ReplyDelete
  7. Hei.
    en god serie av hegren fra det store utland.
    Godt at utstyret holde forde om det fikk vann på seg.

    ReplyDelete
  8. En flott serie av Hegren. Bildet som fenger meg mest er nok "The touchdown".

    ReplyDelete
  9. Flott serie det der! Alle bildene er veldig bra (men litt mørke?).

    mvh Espen

    ReplyDelete
  10. Flott serie personlig har jeg sans for "The Dance"

    ReplyDelete
  11. Fantastisk syn. Så flott en fugl og så dyktig utført!!

    ReplyDelete
  12. flott serie igjen Duy, du er dyktig!!

    ReplyDelete
  13. Kjempeilbder av den sky fuglen. Som flere andre, så faller jeg ekstra for "the touchdown"!

    Knut Børge

    ReplyDelete
  14. Nydelig serie! Kan visst lønne seg å dra til nabolandet

    ReplyDelete
  15. When I read the title of your blog I became very much surprised but after reading whole blog, I understand this properly. Really very interesting content
    http://kellertaxicabservice.com/

    ReplyDelete

Hyggelig at dere legger inn et par ord