Jul 23, 2010

Beversafari

Ofte er det ikke mange skritt unna døra så finnes nok av motiver til å fest på brikka. Det gjennstår hvordan motiver presenteres og kreativiteter til fotografer.

Naturreservat Øyeren er rikelige med planter, bunndyr, insekter, fisker, amfibier og patterdyr arter. Som regel må man være godt kjent med området til å komme nær på motiver. En beversafari med Henrik Strømstad som guid er nok det beste måten å oppleve denne arten på. Han er utrolig kjent i området og deres aktiveter samt når og hvor det er best med hensyn til fotolys.

Naturfotografen Kåre Johansen og jeg hadde en kjempe opplevelserik tur i 4 timer med Henrik. Været var på vår side og bevene poserte seg i vakker kveldlys i forskjellige miljøer. Kameraene lydene gikk i hundre.

Etter en arbeidsdag anbefales jeg absolutt en båttur ut på Øyeren med Henrik. Da betrakter man disse vakre i sitt beste.
Tusen takk for en kjempe hyggelig og opplevelsesrik tur.

For nærmere info, kontakt med Henrik Strømstad
hen-stro@online.no eller mobil 99591160











6 comments:

  1. Hei

    Ble jo bra dette. Skarpe bilder av bever i forskjellige miljøer. Det nederste bilde av strandsnipa er jo helt knall. Mange vil kanskje mene at det virker rotete, men er så karakteristisk for "jungelen" i Nordre Øyeren..

    Henrik

    ReplyDelete
  2. God kveld.
    Takk for en trivelig tur! Ser at du fikk noen bra bilder. Jeg har ikke kommet lenger enn å slette før jeg reiste til Bergen. Var ikke så heldig som deg og Bård, bare fire stup på to økter, men fint vær og trivelig på sjøen. Snakkes etter ferien.

    Kåre

    ReplyDelete
  3. Her har dere virkelig hatt en opplevelse ja! Jeg har lenge vært på jakt etter gode beverbilder selv, men har ikke lykkes. Eg ser at jeg bare får ta turen til Henrik, så skal det ordnes. En dag!

    Flotte bilder alle sammen, men nummer 4 falt mest i smak.

    Knut Børge

    ReplyDelete
  4. Hei gutter !

    Takk for sist, joda noen bra bilder må det jo være :)

    Kåre synd at det ble kun 4stup på 2 økter, ungene har forlatt reiret sitt, derfor holdt det sikker med 2stup for 2 ørner. Jeg og Baard var nok heldige :)

    Knut, du vil nok ikke angre på en beversafari med Henrik, koster ikke skjorta heller.

    mvh duy

    ReplyDelete
  5. Flotte bilder du presenterer her. Det beste bildet synes jeg imidlertid er #3 som du har lagt ut på foto.no. Jeg var en snartur i Øyeren i fjor i håp om å se bever. Men jeg så bare spor...Har aldri sett bever før.

    Når det gjelder pris for Svalbardturen som jeg var på, så kan man være heldig å treffe på noen som ikke tar 55 000...

    God fotosommer!

    mvh Espen

    ReplyDelete
  6. Fine bilder fra Øyern. Falt spesielt for bildene av strandsnipa. Det er ikke slikt man ser for mye av !!

    Mvh Tom

    ReplyDelete

Hyggelig at dere legger inn et par ord